Procesoptimalisatie door data-analyse
Werken naar meetbaar resultaat
Wij werken vanuit jouw data via een rapportage naar het proces toe. Wanneer we inzicht hebben in hoe het proces loopt, ondernemen we actie en realiseren we verbetering. De optimale inrichting van je processen komt tot stand door de inzet van de juiste software voor jouw organisatie.
Wat is procesoptimalisatie?
Even terug naar de basis. Want wat is procesoptimalisatie precies? Procesoptimalisatie is het verbeteren van de efficiëntie en effectiviteit van bedrijfsprocessen.
Hoe doen wij dit voor jouw organisatie? Na het vinden van de knelpunten via data-analyse en rapportage stellen wij een actiegericht plan op om deze knelpunten op te lossen. We doen dit zonder dat daarbij grote aanpassingen nodig zijn. Dit kan bijvoorbeeld door het automatiseren van handmatige taken, het implementeren van nieuwe technologieën of het veranderen van de manier waarop medewerkers samenwerken. Ons doel hierbij is om de verbeteringen binnen de bestaande kaders te vinden en daardoor niet geschoven hoeft te worden met capaciteit. Dit doen we met pragmatische creativiteit wat leidt tot kostenbesparingen, verhoogde productiviteit en verbeteringen van de klanttevredenheid.
Procesoptimalisatie in de praktijk
Elke dag helpen wij meer dan 30 organisaties met het verbeteren van bedrijfsprocessen. Voor iedere organisatie zijn dit andere oplossingen en daaruit vloeien unieke meetbare resultaten. Hieronder benoemen wij een aantal voorbeelden.
neem contact met ons op
Als je vragen hebt, staan wij voor je klaar!
- info@bottleneck-it.nl
- 033 20 07 119
Accountancy
- De uitdaging
Beschikbare data was onvolledig en de kantoorprocessen sloten niet op elkaar aan.
- Het gevolg
Moeizame afstemming met de klant, voortgang en kwaliteit werd niet gemonitord en daardoor was er geen overzicht meer in de interne en externe processen.
- De oplossing
De inzet van onder anderen een gecentraliseerd documentmanagement systeem. Een systeem die alle data uit het proces haalt zodat die gemonitord wordt. Hierop kan de workload weer bepaald worden.
Dienstverlener
- De uitdaging
De prijsstructuur was niet geautomatiseerd en de werkwijze sloot hier niet op aan .
- Het gevolg
Er was geen inzicht in de omzet en er ontstond frustratie bij de medewerkers.
- De oplossing
Het neerzetten van een passende prijsformule en deze implementeren in een software. Het facturatieproces werd hierdoor geautomatiseerd en kreeg de organisatie volledig inzicht over alle cashflows.
Projectorganisatie
- De uitdaging
Verschillende interne afdelingen werkte langs elkaar heen in plaats van nauw samen.
- Het gevolg
De boekhouding was niet op orde. Hierdoor was de balans tussen de winst- en verliesrekeningen ver te zoeken.
- De oplossing
We brachten in kaart wat de organisatiedoelen zijn. Hier hebben we het boekhoudpakket op aangepast en doorvertaald naar de verschillende afdelingen.