Voor een accountantskantoor nemen we de gehele financiële straat onder de loep. We beginnen met het in kaart brengen van het totaalproces, van scan-en-herkenapplicatie tot jaarrekeningsoftware. Al snel blijkt dat er aan het begin van het proces, gedurende het scan-en-herkenproces, veel tijdwinst valt te behalen.
We brengen in kaart welke acties er voornamelijk voor zorgen dat de beoogde 75% herkenning van facturen niet wordt behaald. Bewustwording in de manier waarop de software gebruikt wordt, is een grote factor van invloed. I.p.v. dat de software gebruikt wordt om werk te vergemakkelijken, wordt de software vooral gebruikt als onderdeel van dagelijkse werkzaamheden, zonder na te denken over de juiste inrichting. Hierdoor worden belangrijke parameters om in te vullen per administratie, over het hoofd gezien.
We organiseren in samenwerking met de leverancier van de software een kennissessie op kantoor. Medewerkers krijgen handvatten mee om per administratie de puntjes op de i te zetten en zijn daar nu druk mee bezig.
Per kwartaal houden we nu in de gaten met hoeveel procent de herkenning stijgt, welke administraties van klanten achterblijven én proberen we de aanlevering van facturen door klanten over de maanden gedurende het jaar te spreiden, i.p.v. deze te blijven ontvangen in de welbekende btw-maanden, waardoor piekdrukte ontstaat.
Benieuwd of we ook iets voor jouw kantoor of bedrijf kunnen betekenen? Stuur ons een bericht of plan een afspraak in met Niels.