Een kantoor startte ruim 2 jaar geleden met Visionplanner, als tool voor het delen van tussentijdse rapportages. In beginsel werd gestart met een free-for-all service: elke klant kreeg kosteloos een dashboard aangeleverd. Liep de eerste maanden best goed, maar toen medewerkers van het kantoor de rapportages niet meer bespraken, werden er eigenlijk alleen nog maar kosten voor de software gemaakt.
Onze opdracht was duidelijk:
Dashboardgebruik voor klant én medewerker moet weer leuk en aantrekkelijk worden!
We begonnen met het opschonen van de omgeving en maakten zo al snel een groot deel van het budget vrij dat nodig was om de nieuwe inrichting van de omgeving te verrichten. Vervolgens ontwikkelden we twee nieuwe dashboardvarianten voor de klanten, waarmee de free-for-all variant gewoon bleef bestaan. Klanten krijgen nu echter opnieuw de keuze te blijven bij de gratis variant, of over te stappen naar variant één of variant twee, welke substantieel meer waarde bevatten dan voorheen.
Elke variant valt onder een abonnement, bestaande uit een aantal diensten. Zo heb je in variant twee, compleet inzicht je actuele cijfers t.o.v. jouw begrote doelen én ieder kwartaal een gesprek met je relatiebeheerder. En de prijzen zijn écht niet hoger dan jouw telefoonabonnement van tientjes per maand!
Een maatwerkvariant werd een derde optie, te verkrijgen voor een kostprijs die vergelijkbaar is met je internetabonnement in huis. Voor als je klant is uitgekeken bent op variant twee, of als de medewerker van het kantoor de klant overtuigd heeft van de waarde van maatwerk, waarbij sturen op klantspecifieke kpi’s centraal staat.
In een zeer korte periode hebben wij zo de Visionplanner-kantooromgeving van deze klant opnieuw gestart, inclusief plan van implementatie. Dit keer echter met een achterliggende gedachte die past bij strategie en visie van het kantoor. Voor zowel medewerker als klant, is Visionplanner nu weer interessant om mee aan de slag te gaan!
Benieuwd of we ook iets voor jouw kantoor of bedrijf kunnen betekenen? Stuur ons een bericht of plan een afspraak in met Niels.