Iedere onderneming heeft een financiële straat. Voor ons bestaat die straat altijd uit minimaal de volgende onderdelen:
– een scan-en-herken applicatie
– een boekhoudapplicatie
– een salarisapplicatie
– een tussentijdse rapportagetool
– een fiscale aangiftetool
– software voor het afsluiten van het jaar/opstellen en deponeren van je jaarrekening
Afhankelijk van de typologie en grootte van je onderneming, zul je tussen deze zes onderdelen nog andere processen hebben lopen, die je werkzaamheden en applicaties aan elkaar linken.
Vindt er aan het begin van deze straat een vertraging plaats, dan heeft dat grote invloed op de opvolgende processen. Los je deze bottleneck op, kun je echter rekenen op een tijds- en kostenbesparing die je kunt herinvesteren in andere werkzaamheden.
Denk hier bijvoorbeeld aan het uitwerken van nieuwe ideeën, meer aandacht geven aan je klanten of de bespaarde kosten inzetten om een nieuwe machine of extra personeelslid aan te nemen om je productie te laten groeien.
Ben je benieuwd hoe wij deze bottlenecks, samen met jou, aanpassen? In de volgende updates vertellen we per onderdeel hoe we deze bottlenecks al voor bedrijven en kantoren opgelost hebben.