Hak + Baak: de bottleneck, hun digitale hack

Maak kennis met Hak + Baak, het accountantskantoor in het hart van de Drechtsteden dat zich specifiek richt op de advisering van mkb-bedrijven. Met bijna 60 medewerkers zijn ze groot genoeg voor impact, maar klein genoeg voor persoonlijk contact. Hak + Baak heeft als doel om zo goed mogelijk te ondersteunen en te adviseren. Ze doen dit op basis van vertrouwen, een langetermijnrelatie en oprechte aandacht voor elke unieke situatie.

De aanleiding

Maar wat is hun bottleneck? Hak + Baak was een van de eerste kantoren die in 2005 overging op digitale dossiervorming. Met trots konden ze collega’s overal laten inloggen op dossiers en liepen ze voor op andere kantoren. Tot dat ze ingehaald werden. Er kwamen steeds meer digitale oplossingen bij, waardoor ze besloten dat het tijd was voor verandering. In 2024 wil Hak + Baak een fris uitstralend kantoor zijn dat digitaal up-to-date is.

Innovatieve oplossingen om hun klanten te behouden

Hak + Baak wilde een klantportaal creëren waarmee klanten actief kunnen deelnemen aan de werkstromen. Dit klantportaal moet niet alleen dienen als opslagplaats voor informatie, maar ook als interactieve tool voor de klant om actief deel te nemen aan de processen. Hierdoor willen ze de klantervaring verbeteren en de efficiëntie verhogen. De uitdaging? Bij digitale communicatie in de accountancy met klanten, moet privacy en veiligheid voorop staan. Ze hebben te maken met allerlei vertrouwelijke gegevens van klanten die op geen enkele manier naar buiten mogen komen.

De kracht van bottleneck-it: hun expertise

#1 Identificatie van de bottleneck
Adriaan identificeerde samen met de werkgroep de bottleneck van het bedrijf en stelde een stappenplan op om de processen te optimaliseren.
#2 Inzicht in processen
Niels koppelde verschillende softwarepakketten aan elkaar, waardoor processen efficiënter en sneller werden en er een centrale database ontstond. Dit leidde tot een dashboard waarin alle gegevens over de processen en medewerkers inzichtelijk werden.
#3 Digitalisering en automatisering
Door de samenwerking zette Hak + Baak grote stappen op het gebied van digitalisering en automatisering. Hierdoor hebben ze meer inzicht in hun eigen organisatie, wat heeft geleid tot betere werkprocessen en meer efficiëntie.
#4 Klantbetrokkenheid
Het klantportaal zorgt ervoor dat de klanten van Hak + Baak nu actief deelnemen aan de werkstromen. Daardoor hebben de klanten van het accountantskantoor ook meer inzicht in hun eigen organisatie. Dit zorgt voor een betere klantervaring voor Hak + Baak en een hogere klantbetrokkenheid.
#5 Teamtraining
Bij bottleneck-it gaan we verder dan alleen het bieden van de oplossing. We zorgen er ook voor dat het team van onze klanten leert hoe ze de nieuwe processen en systemen kunnen gebruiken en beheren. Zodoende leidden we het team van Hak + Baak op zodat ze nu zelf dashboards kunnen bouwen en daarmee kunnen werken.

De samenwerking – van bottleneck naar efficiëntie

Door de samenwerking heeft Hak + Baak grote stappen gemaakt op het gebied van digitalisering en automatisering. Ze hebben nu meer inzicht in hun eigen organisatie, wat heeft geleid tot betere werkprocessen en meer efficiëntie. Ook zijn de klanten nu actief betrokken en hebben ze ook weer meer inzicht in hun organisatie.

“We zijn blij dat we Adriaan en Niels op drijvende kracht achter bottleneck-it hebben leren kennen. Ze kunnen goed luisteren en goed bedrijfseconomisch analyseren. Ze begrijpen hoe je collega’s mee moet krijgen die niet van verandering houden. En, ze hebben verstand van zaken” – Kees.

We hebben het team opgeleid zodat ze nu ook zelf dashboards bij klanten kunnen bouwen. Veel klanten van Hak + Baak werken namelijk met twee softwarepakketten: een facturerings- en boekhoudingssysteem. Vanuit deze, maar ook andere klanten, kwam steeds meer de vraag om met dashboards te werken. Binnenkort hoopt Hak + Baak hierover een seminar te geven voor medewerkers en klanten. Een mooie samenwerking!
over ons_Mesa de trabajo 1

Het resultaat – boosting business

De samenwerking met bottleneck-it heeft Hak + Baak veel opgeleverd:

● Betere werkprocessen en meer efficiëntie
● Inzicht in de eigen organisatie
● Klanten actief betrekken bij processen
● Het eigen team is opgeleid en kan zelf dashboards bouwen
● Nieuwe activiteiten als seminars ontwikkelen
● Bedrijfsontwikkeling doordat we luisteren naar je organisatiedoelen

quick scan

vraag hier jouw quick scan aan

Naam(Vereist)

afspraak inplannen

plan vandaag nog jouw afspraak met bottleneck-it

Naam(Vereist)